Întâlnirea catedrelor UNESCO cu tema ”Provocări ale universităților interdisciplinare antreprenoriale și educația în Europa în cadrul SDG-4”
Catedra UNESCO pentru Administrarea Afacerilor din cadrul Facultății de Administrare a Afacerilor în Limbi Străine a Academiei de Studii Economice București, în parteneriat cu Comisia Națională a României pentru UNESCO, Ministerul Educației Naționale, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Catedra UNESCO în Antreprenoriat și Management Intercultural a Universității Wuppertal (Germania) și Societatea Antreprenorială Studențească din cadrul Academiei de Studii Economice din București, au organizat, la Academia de Studii Economice, reuniunea Catedrelor UNESCO privind “Provocări ale universităților interdisciplinare antreprenoriale și educația în Europa în cadrul SDG-4”. Conferința a reunit reprezentanți români și străini ai departamentelor UNESCO specializate în Antreprenoriat, Educație, Inovare și Sustenabilitate, și nu numai, și reprezentanți ai Biroului Regional UNESCO pentru Știință și Cultură din Europa.
Întâlnirea a reprezentat o platformă de discuții privind modul în care educația antreprenorială și instituțiile de învățământ superior pot fi relevante, inspiraționale și motivante, contribuind la îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă 4.4 Competențe relevante pentru munca decentă și 4.7 Educație pentru dezvoltarea durabilă și cetățenia globală.
În ce privește obiectivul 4.4, ne străduim să sprijinim mai bine creșterea numărului de tineri și adulți care au competențe relevante, inclusiv competențe tehnice și profesionale, pentru angajare, locuri de muncă decente și antreprenoriat. În ceea ce privește punctul 4.7, scopul nostru este acela de a încuraja oamenii să dobândească cunoștințele și abilitățile necesare pentru o dezvoltare durabilă, prin educația pentru dezvoltare durabilă și un stil de viață sustenabil, promovând o cultură a păcii și a non-violenței, precum și diversitatea și contribuția culturii la dezvoltarea durabilă.
Discuțiile s-au axat pe schimbul de bune practici, studii de caz și curricula deja implementată privind educația antreprenorială. Am început dezvoltarea unui set de măsuri pentru a spori abordarea interdisciplinară în domeniul educației antreprenoriale pentru dezvoltare durabilă în instituțiile de învățământ superior și vom publica o colecție de lucrări științifice pe această temă, subliniind necesitatea unei abordări interdisciplinare și transdisciplinare.
Subiectele acoperite de ateliere: Provocări ale cercetării și educației interdisciplinare în cadrul SDG 4, Educația antreprenorială și obiectivele de dezvoltare durabilă, Viitoare aptitudini emergente, Educația cetățeniei globale, Prevenirea extremismului violent prin educație.
În cadrul atelierului “Prevenirea extremismului violent prin educație”, Iris Constantin, expert CNR UNESCO, a prezentat temele speciale adresate de UNESCO sub umbrela cetățeniei globale: Prevenirea extremismului violent prin educație (PVE-E), Educația despre Holocaust și genocid, Limbile în educație și Promovarea statului de drept prin educația cetățeniei globale. Tema PVE-E a fost dezvoltată în continuare, iar participanții la atelier au aflat că UNESCO ajută țările să furnizeze programe educaționale care sprijină dezvoltarea rezistenței cursanților la extremismul violent și care atenuează factorii care conduc fenomenul. De asemenea, audiența a aflat despre parteneriatul dintre UNESCO și UNODC (Oficiul Națiunilor Unite pentru Droguri și Criminalitate), “Educația cetățeniei globale: Educația pentru o cultură a legalității” și despre eforturile regionale de consolidare a capacităților întreprinse de Biroul Regional pentru Știință și Cultură al UNESCO din Europa.
Puteți consulta detalii despre conferință pe site-ul Catedrei UNESCO pentru Administrarea Afacerilor.
Credite foto: Catedra UNESCO pentru Administrarea Afacerilor
The UNESCO Chairs Meeting on “Challenges of Interdisciplinary Entrepreneurial Universities and Education in Europe within SDG-4”
The UNESCO Department for Business Administration within the Faculty for Business Administration in Foreign Languages of the Bucharest University of Economic Studies, in partnership with the National Commission of Romania for UNESCO, the Ministry of National Education, the Ministry for Business Environment, Commerce and Entrepreneurship, the UNESCO Chair in Entrepreneurship and Intercultural Management of the University of Wuppertal (Germany), and the Student Entrepreneurial Society within the Bucharest University of Economic Studies, organized at the Bucharest University of Economic Studies the UNESCO Chairs Meeting on “Challenges of Interdisciplinary Entrepreneurial Universities and Education in Europe within SDG-4”. The conference brought together Romanian and foreign representatives of UNESCO departments specialized in Entrepreneurship, Education, Innovation and Sustainability, and not only, and representatives of the UNESCO Regional Bureau for Science and Culture in Europe.
The meeting was a platform for discussions on how entrepreneurial education and higher education institutions can be relevant, inspiring and motivating, contributing to the fulfilment of Sustainable Development Goals 4.4 Relevant skills for decent work and 4.7 Education for sustainable development and global citizenship.
With regard to 4.4., we strive to better support the increase of the number of youth and adults who have relevant skills, including technical and vocational skills, for employment, decent jobs and entrepreneurship. With regard to 4.7 we aim to encourage all learners to acquire the knowledge and skills needed for sustainable development, through education for sustainable development and sustainable lifestyles, and the promotion of a culture of peace and non-violence, global citizenship and appreciation of cultural diversity and of culture’s contribution to sustainable development.
Discussions focused on the sharing of best practices, case studies and already implemented curricula on entrepreneurial education. We started the development of a set of measures to raise the interdisciplinary approach within entrepreneurial education for sustainable development in higher education institutions, and will publish a collection of scientific papers on the topic, underlining the necessity of an interdisciplinary and trans-disciplinary approach.
Topics covered by the workshops: Challenges of Interdisciplinary Research and Education within SDG 4, Entrepreneurship Education and Sustainable Development Goals, Future Emerging Skills, Global Citizenship Education, Preventing Violent Extremism through Education.
Within the workshop “Preventing Violent Extremism through Education”, Iris Constantin, NCR UNESCO expert, presented the special themes addressed by UNESCO under the umbrella of global citizenship: Preventing violent extremism through education (PVE-E), Education about the Holocaust and genocide, Languages in education and the Promotion of the rule of law through global citizenship education. The PVE-E theme was further developed and the workshop participants learned that UNESCO is helping countries deliver education programs which help build learners’ resilience to violent extremism and mitigate the drivers of the phenomena. The audience also learned about UNESCO and UNODC (United Nations Office on Drugs and Crime)’s partnership, “Global Citizenship Education: Educating for a Culture of Lawfulness”, and about the regional capacity-building efforts undertaken by the UNESCO Regional Bureau for Science and Culture in Europe.
You may learn details about the conference on the website of the UNESCO Department for Business Administration.
Photos credit: UNESCO Department for Business Administration